Els Bancs d’Aliments de Catalunya reclamen a la consellera de Drets Socials un compromís clar per reforçar el sistema de garantia alimentària a Catalunya

Els presidents dels quatre bancs d’aliments de Catalunya es van reunir amb la consellera de Drets Socials, Mònica Martínez el passat dimecres 20 de maig. La trobada, que es va desenvolupar al llarg d’una hora, va servir per traslladar al departament la necessitat d’un compromís clar per reforçar el sistema de garantia alimentària a Catalunya. Els bancs d’aliments vam exposar que la situació actual requereix més planificació, més coordinació i una major estabilitat pressupostària. També va servir per demanar el reconeixement de les entitats socials, i dels bancs dels aliments en particular, com agents imprescindibles per garantir el dret a l’alimentació. Així mateix, els quatre bancs van posar sobre la taula la necessitat de reconèixer la complementarietat entre els diferents models d’ajuda alimentaria, com ara les targetes moneder i el sistema de distribució directe d’aliments. La valoració global de la trobada és positiva i es farà un seguiment per veure la concreció dels acords assolits.

Donacions

Sopar Solidari del Cercle Empresarial

Sopar Solidari del Cercle Empresarial El passat dia 10-04-2024 el Cercle Empresarial de Girona, va organitzar un sopar solidari, on tot el que es recaptés fos en benefici del Banc dels Aliments de les comarques de Girona. Es varen lliurar guardons a empresaris Gironins  El director del Cercle Jesús Cuesta

Més informació »
Donacions

Donació Oli de l’Empordà

Donació oli de l’Empordà Avui s’ha fet la presentació de l’Oli de l’Empordà d’aquest any. Hem rebut una donació de 101 litres pel nostre Banc. La Denominació d’Origen Protegida Oli de l’Empordà, creada el 2008, certifica la qualitat i l’origen de l’oli d’oliva que es produeix a les dues comarques

Més informació »
Esdeveniments

Presentació oli nou de l’Emporda

Presentació de l’Oli Nou de l’Empordà El passat 11 de desembre va tenir lloc la presentació de l’Oli Nou de l’Empordà, a l’exterior del mercat del Lleó de Girona. Es va poder tastar i adquirir l’oli nou i també uns bombons de pa i oli. Durant l’acte, com ja és

Més informació »